לפרטים חייגו:
073-215-8309

קבלן רשום





    תעודת קבלן רשום

    מנהל עבודה מנוי באתרים 


    במאמר זה נסקור את תפקידו של מנהל העבודה בשטח, מה היא האחריות המוטלת עליו מתוקף תפקידו וכן באילו עבודות נדרש מינוי מנהל עבודה?

    כידוע לכולנו בענף הבנייה, נושא הבטיחות בעבודה בענף שלנו הוא חשוב לאין ערוך שכן מדובר למעשה בחיי אדם וממש בדיני נפשות.

    דא עקא, כמעט כולנו שומעים חדשות לבקרים על תאונות עבודה הקורות בענף הבניין שמטבע הדברים הינו ענף מסוכן כשלעצמו.

    התאונות שקורות הן מגוונות בסוגיהן: מפיגום שקרס כיוון שלא הותקן כהלכה ,דרך מנוף שהתמוטט  כי לא בוצעה לו בדיקה במועד וכלה בעובד שנפל מגובה משום שלא הותקן מעקה תקני!

     כפי שפורט לעיל התאונות  הן מגוונות ומסוגים שונים, אך ישנו גורם אחד שאחראי לחלק הארי מהתאונות והוא – הגורם האנושי למרבה הצער במחוזותינו בכלל ובענף הבניין בפרט רוב האנשים לא נצמדים לתקנות ככתבן וכלשונן זהו אחד מהסממנים היותר בולטים של "הישראלי המצוי "כולנו מכירים את "יהיה בסדר" המפורסם ,ובן דודו "עזוב אחי אל תדאג". שילוב  שכזה של ענף מסוכן כמו הבנייה עם מנטליות שכזו עלול לגרום לתוצאות הרות אסון החל בפציעה קשה ועד למוות וכל זה לא בשדה הקרב אלא בעבודה מקום בו האדם אמור להיות מוגן ולחזור אל ביתו בשלום.

    מנהל העבודה באתר הינו הסמכות הבלעדית באתר שאמור לתת מענה ופתרון לסוגיית הבטיחות באתר. מנהל העבודה מתוקף תפקידו אחראי לשלומם ולרווחתם של כל האנשים הנמצאים באתר בכל זמן נתון. "מנהל עבודה מוסמך" ממשרד התמ"ת יהיה רשום אך ורק!! באתר בניה אחד.

     מינוי מנהל עבודה נעשה בטופס ייעודי הנשלח למשרד התמ"ת כמו גם הסרת מינוי מנהל עבודה. לאחר שמונה מנ"ע בטופס הייעודי ניתן לראות את מינויו באתר האינטרנט של משרד התמ"ת ע"י הקשת מס' תעודת זהות. כיום המחוקק דורש מינוי מנ"ע החל מהיום הראשון לעבודה ועד לסימה המוחלט!!! בכל אתר ואתר מפרויקט זעיר ומן הסתם בפרויקטים גדולים.

    לאור כל האמור לעיל אין להקל ראש בתפקיד מנהל העבודה שכן הוא אוטוריטה אל מול המחוקק ואחריותו היא אישית ועד פלילית!!! שכן המדינה יכולה לפתוח בחקירה פלילית אישית כנגד מנהל העבודה באם כשל או התרשל בתפקידו בצורה זו או אחרת וכפועל יוצא מזה נפגע או לא עלינו נהרג עובד. דינמיקת העבודה של מנהל העבודה לא פשוטה כלל וכלל הוא אמור לתת מענה לכל מפגעי הבטיחות באתר מצד משרד התמ"ת ולספק את כל הציוד הנדרש דבר הכרוך בהוצאות כספיות מחד ומאידך עליו "לחסוך" למעסיקו שהוא החברה היזמית והמבצעת בעצם שכן כידוע חברות אלו לא ששות בלשון המעטה לבזבז כסף על דברים ש "אינם הכרחיים"…

    לפיכך על מנהל העבודה "ללהטט" בין מעסיקו שהוא בעצם מקור פרנסתו לבין המחוקק ומשרד התמ"ת שהם בעצם החוק-אכן דילמה לא פשוטה.

     

    לסיכומו של דבר ועל קצה המזלג תפקיד מנהל העבודה באתר הוא מאתגר מאוד ובעל אחריות רבה – ממש של חיים ומוות.

    בתקווה שכולנו נעבוד בצורה בטוחה ונשוב הביתה בשלום.

    רוצה להיות קבלן רשום? אנחנו הכתובת!



      מאמרים  בנושא

      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל